Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC:

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 07 Ιαν 2014 02:48 #4

Στις 15 Απριλίου του 1941 ,Μεγάλη Τρίτη , ο συναγερμός για την προειδοποίηση αεροπορικής επιδρομής ,ήχησε από νωρίς στο αεροδρόμιο της Βασιλικής των Τρικάλων.
Περίπου στις 06:30 τα ξημερώματα ,εχθρικός σχηματισμός αποτελούμενος από 17 βομβαρδιστικά καθέτου εφορμήσεως τύπου Ju-87Β-2 Stuka, με τη συνοδεία σε ψηλότερο ύψος από ισάριθμα περίπου καταδιωκτικά τύπου Messerschmitt Bf-109E , προσέγγιζαν με στόχο το αεροδρόμιο που αποτελούσε την τελευταία γραμμή άμυνας της (τότε) Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας .
Η απογείωση φίλιων αεροσκαφών με αποστολή την αναχαίτιση τους ήταν άμεση. Μεταξύ αεροσκαφών και χειριστών ,βρισκόταν ο Σμηνίας (Ι) Γεώργιος Μόκκας στο πιλοτήριο του Bloch MB 151 με κωδικό ατράκτου Δ 172 της 24ης Μοίρας Διώξεως της Ε.Β.Α.


Μαρτυρίες αναφέρουν ,ότι ο Γεώργιος Μόκκας κατέρριψε ένα Stuka (ίσως και δύο),πριν τον εμπλέξουν τα αεροσκάφη συνοδείας.
Η αερομαχία ήταν άνιση ,αφού το σύνολο σχεδόν των Γερμανικών καταδιωκτικών ,κατάφεραν να απομακρύνουν τα Ελληνικά αεροσκάφη από τα βομβαρδιστικά. Από τα δύο Bloch που πήραν μέρος στην αερομαχία ,το Δ 172 συγκέντρωσε τα εύστοχα πυρά του Υποσμηναγού Gustav Rodel ,ενός έμπειρου χειριστή της 4./JG27 (15 καταρρίψεις μέχρι τότε) με δράση στον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, και στις μάχες ενάντια στην Πολωνία, Γαλλία, Αγγλία και της εκστρατείας στα Βαλκάνια.
Ο Σμηνίας Γ. Μόκκας ήταν ο τελευταίος πεσών αεροπόρος της Ε.Β.Α κατά τη περίοδο 1940-41.

Το αεροσκάφος του Gustav Rodel ήταν ένα Messerschmitt Bf-109E-4 με κωδικό λευκό 1 + - ,και W.Nr.4180.


Κατά τη διάρκεια εκείνου του πρωινού ο Γερμανός άσσος σημείωσε τρείς (3) καταρρίψεις εις βάρος της αεροπορίας μας .

Επέζησε του πολέμου έχοντας στο ενεργητικό του ενενήντα οκτώ (98) καταρρίψεις σε 980 αποστολές. Πέθανε σε ηλικία 80 ετών ,στις 6 Φεβρουαρίου του 1995.
Με τα δύο αυτά αεροσκάφη που πήραν μέρος στην αερομαχία των Τρικάλων ,όπως έμεινε στην ιστορία θα ασχοληθούμε παρακάτω,χρησιμοποιώντας το κιτ της Azur για το Bloch MB 151 (με τις απαραίτητες μετατροπές)

και το κιτ του Bf-109E-4 της Τrumpeter και τα δύο στην χορταστική κλίμακα της 1/32.


Πηγές

http://www.luftwaffe.cz/rodel.html

http://koti.welho.com/msolanak/HAFBloch_MB151.html
http://covertangels.net/2012/04/15/%CE%B7-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD/

http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=172

Εκθεση πολεμικής δράσης της 24ης ΜΔ.

www.modelclub.gr


Συνεχίζεται....

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 10 Ιαν 2014 18:15 #14

Η κατασκευή του Bloch MB 151 ξεκινά με ένα σύντομο review του κιτ της Γαλλικής Azur στην 1/32.
Βέβαια πρόκειται για τον τύπο MB 152 αλλά με κάποιες τροποποιήσεις θα γίνει ένα Ελληνικό MB 151,αφού αφαιρέσουμε και προσθέσουμε κάποια κομάτια που θα περιγράψουμε στη συνέχεια της κατασκευής.
Ανοίγοντας το κουτί,αντικρύζουμε πέντε πλαίσια ,τα τέσσερα σε γκρί με συνολικά 84 κομάτια και ένα σε διαφανές πλαστικό με 6 κομάτια,που αφορά τα μέρη που απαρτίζουν το αλεξήνεμο , την καλύπτρα και το πίσω σταθερό τμήμα της ,όπου μετά το βάψιμο, θα φαίνονται δύο καμπυλωτά παραθυράκια.



Σε ξεχωριστό σακουλάκι περιέχονται 29 κομάτια ρητήνης ,που αφορούν στη πλειοψηφία τους τον κινητήρα και αποτελεί από μόνος του στην ουσία ένα μοντέλο !!

Επίσης περιλαμβάνονται φωτοχαραγμένα κομάτια που προσδίδουν στο κάθισμα εκπληκτική λεπτομέρεια.
Οι χαλκομανίες αφορούν τρία διαφορετικά Γαλλικά αεροσκάφη που έδρασαν με την αεροπορία του Vichy και για κάποιον που θα θελήσει να φτιάξει την Γαλλική έκδοση,είναι αρκετά εντυπωσιακές.

Η λεπτομέρεια του κιτ ,είναι η άκρως απαραίτητη.Ανάγλυφη στο εσωτερικό (πάτωμα χειριστή ,πίνακας οργάνων και πλαινά τοιχώματα) και χαραγμένη - πιρτσινωμένη στην άτρακτο και τις πτέρυγες.
Στις φωλέες του συστήματος προσγείωσης,η λεπτομέρεια είναι απλή και θα χρειαστεί πρόσθετη δουλειά ώστε να δείξουν σωστές.
Οι οδηγίες κατασκευής είναι αναλυτικές και οι κωδικοί βαψίματος δίνονται σε κωδικούς της Gunze Sangyo.
Αφού ολοκληρώθηκε η παρουσίαση του κιτ,θα ασχοληθούμε με τις κύριες διαφορές του MB151 με του MB152.
Η σημαντικότερη διαφορά είναι αυτή του cowl του κινητήρα.Οπως φαίνεται στο παρακάτω προφίλ (το οποίο δανείστηκα από το modelclub.gr),το MB 152 είχε εξατμίσεις καυσαερίων και cowl flaps,ενώ το MB 151 είχε μόνο σίτες.
[IMG]https://www.scalewings.gr/index.php/gallery/image.raw?view=image&type=img&id=33/IMG] Η δεύτερη διαφορά που αφορά τα Ελληνικά αεροσκάφη είναι ότι τα Ελληνικά δεν έφεραν στις πτέρυγες τα 20mm πυροβόλα,που σημαίνει ότι πρέπει να γίνει τροποποίηση της κάτω πτέρυγας , των πάνελς και επαναχάραξη. Σαν τρίτη διαφορά που εντοπίζεται από πολλούς Ελληνες μοντελιστές ,είναι η καμπυλότητα του εμπρός δακτύλιου του cowl του κινητήρα.Στα Ελληνικά η καμπυλότητα αυτή δεν διακρίνεται στις περισσότερες φωτογραφίες. Στην ακόλουθη όμως του Δ 173 το συγκεκριμένο τμήμα, παρουσιάζει την ίδια καμπύλη που έχουν τα Γαλλικά. [IMG]https://www.scalewings.gr/index.php/gallery/image.raw?view=image&type=img&id=6[/img]
Συνεπώς δεν θα γίνει τροποποίηση στο σημείο αυτό και θα μείνει ως έχει.(αφήνω εδώ ένα περιθώριο να κάνω λάθος,οπότε το θέμα θα επαναξεταστεί όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή).
Τέταρτη διαφορά είναι το πιο κοντό κάλυμα της εισαγωγής αέρα για τον κινητήρα και το καρμπυρατέρ,που βρίσκεται κάτω από το cowl.
Τα σχόλιά σας ελεύθερα.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 11 Ιαν 2014 00:10 #16

Η αρχή έγινε με την αφαίρεση των βασικών κοματιών που αποτελούν την άτρακτο και τις πτέρυγες.Μιά δοκιμαστική εφαρμογή είναι πάντοτε απαραίτητη ,όταν μάλιστα στο πλάι του κουτιού αναγράφεται η φράση Limited Edition...(περιορισμένη έκδοση) που σημαίνει μικρός αριθμός αντίτυπων,με χαμηλού κόστους καλούπι.
Και βέβαια δεν γίνεται να είναι τέλειο.Η δοκιμαστική εφαρμογή έδειξε ότι το Bloch της Azur δεν αποτελεί εξαίρεση.Είναι ένα καλό παράδειγμα Short Run kit,με όλα τα ελάτώματά του σε αρκετή ποσότητα flash και μέτρια εφαρμογή.Χαρακτηριστική είναι επίσης η απουσία οδηγών εφαρμογής στην άτρακτό και στις πτέρυγες ,με συνέπεια οι κολλήσεις που θα γίνουν ,να είναι ακριβείας και αρκετά ισχυρές,σκεπτόμενοι πάντοτε ,την καταπόνηση κατά τη διάρκεια τριψίματος των στόκων.
Αφού λοιπόν τρίφτηκαν με ντουκόχαρτο 800 βαθμών όλα τα κομάτια ώστε να αφαιρεθούν τα περισεύματα πλαστικού από το καλούπι,έγινε η δοκιμαστική εφαρμογή όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες.




Η μέτρηση έδειξε 32cm άνοιγμα πτέρυγας και 26cm μήκος ατράκτου,αλλά όσο χορταστικό φαίνεται ,τόσο δύσκολη προβλέπεται η κατασκευή του.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 11 Ιαν 2014 10:00 #17

Και 1/32 κιόλας! Χορταστικότατα!
Αν σου πω ότι δεν ήξερα καν τα Bloch ;!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 12 Ιαν 2014 23:22 #29

Κωστα καλη δυναμη σου ευχομαι και σιγουρα θα απολαυσουμε ενα υπεροχο μοντελο της ΕΒΑ απο τα χερια σου.Το περιμενω με ανυπομονησια.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 13 Ιαν 2014 03:03 #30

Ευχαριστώ φίλοι μου.Σίγουρα οι ευχές σας θα μου χρειαστούν.

Η συνέχεια της κατασκευής έχει ως εξής.
Αφού εντοπίσαμε τις αδυναμίες στην εφαρμογή,ξεκινήσαμε κάπως ανορθόδοξα.Συγκεκριμένα με την πτέρυγα.
Αφαιρέσαμε τα φλαπς ώστε να κοληθούν αργότερα σε κατεβασμένη θέση όπως επίσης και τα δύο πάνελς των πυροβόλων των 20mm.

Στη συνέχεια με φύλλο πλαστικού πάχους 1mm τα αντικαταστήσαμε καθώς επίσης καλύφθηκαν και οι δύο δύο τετράγωνες θυρίδες απόριψης των καλύκων 20mm.

Οταν έρθει η κατάλληλη στιγμή τα κενά θα στοκαριστούν και θα τριφτούν.
Στο επόμενο στάδιο ,σειρά είχε η φωλέα των τροχών του συστήματος προσγείωσης κατά περέκλιση των οδηγιών επειδή η Azur συνιστά πρώτα την κόλληση των πτερύγων και κατόπιν της φωλέας ...πράγμα αδύνατον.
Αποφασίστηκε λοιπόν η όποια λεπτομέρεια να προστεθεί σε αυτό το στάδιο κατασκευής.
Κολλήθηκαν μήκη πλαστικού όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία

Τρυπήθηκαν οι νομείς της φωλέας απ όπου θα περάσουν σωληνώσεις υδραυλικών και στη συνέχεια
καλλήθηκαν στη θέση τους.

Για τις σωληνώσεις χρησιμοποιήσαμε καλάι και ψιλό συρματάκι.

Αφού όλα είχαν κολλήσει αρκετά καλά έγινε μία δοκιμαστική εφαρμογή της μέχρι τώρα κατασκευής.


Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι οι παραπάνω εργασίες πραγματοποιήθηκαν σε διάστημα δέκα περίπου ωρών.
Επόμενο στάδιο θα είναι η βελτίωση των σκελών του συστήματος προσγείωσης και η κόλληση των πτερύγων.
Οι παρατηρήσεις και τα σχόλιά σας είναι πάντοτε ευπρόσδεκτα.

Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 15 Ιαν 2014 02:05 #36

Η κατασκευή συνεχίστηκε με τη βελτίωση των σκελών του συστήματος προσγείωσης.Προστέθηκαν σωληνάκια υδραυλικών από καλάι και στη συνέχεια κολλήθηκαν τα torque scissors.Με μαύρο enamel της Humbrol ψεκάστηκαν σκέλη,φωλέα και το εσωτερικό της πτέρυγας,όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες.




Στο επόμενο στάδιο θα ασχοληθούμε με την επαναχάραξη της κάτω πτέρυγας όπου απαιτείται και στο βάψιμο της φωλέας και των σκελών σε μια προσπάθεια να κολληθούν τα τμήματα της πτέρυγας...
Κώστας.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 15 Ιαν 2014 13:10 #37

Κώστα, θερμά συγχαρητήρια για τη νέα προσπάθεια με το scalewings.gr αλλά και την πολύ όμορφη κατασκευή του ΜΒ151, που από ότι βλέπω πάει περίφημα και θα είναι κάτι το διαφορετικό που πραγματικά θα το απολαύσουμε όλοι. Καλή δύναμη στη συνέχεια!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 16 Ιαν 2014 15:45 #41

Ευχαριστώ Σωτήρη.
Κατασκευής συνέχεια? Οχι...κατασκευής όπισθεν ολοταχώς !!
Συγκεκριμένα.
Η Azur στην προσπάθειά της να δώσει περισσότερη λεπτομέρεια (και γιατί όχι?),προσφέρει τους νομείς της φωλέας του συστήματος προσγείωσης.
Δεν εξηγεί όμως ,πως θα κολλήσουν οι βραχίονες ανάσυρσης των σκέλων,αφού δεν υπάρχει χώρος αφ ενός και αφ εταίρου το σημείο κόλλησης καλύπτεται από τον νομέα.
Αυτό έγινε αντιληπτό ,αφού το όλο σύνολο είχε βαφτεί με το XF-52 Buff της Tamiya.
Ξηλώθηκαν λοιπόν όλοι οι νομείς και κατασκευάστηκαν από λεπτά μήκη πλαστικού από την αρχή νευρώσεις , νομείς και προστέθηκε ξανά η καλωδίωση.
Η μέχρι τώρα κατασκευή μετά τις απαραίτητες διορθώσεις.



Παρακάτω φαίνεται η σειρά των κολλήσεων που πρέπει να ακολουθηθεί.

Η συνέχεια προβλέπει τις εξής εργασίες.
-Μαύρο enamel στη φωλέα και αφού στεγνώσει ξανά Buff από απόσταση και στη συνέχεια βερνίκι gloss και wash.
-Βάψιμο των σκελών και των βραχίονων ανάσυρσης με το Η337 της Gunze,που αποτελεί το βασικό χρώμα των κάτω επιφανειών και wash.
-Κόλληση των σκελών στη φωλέα και στη συνέχεια κόλληση της φωλέας στην πτέρυγα.

Οι αναποδιές σε μια κατασκευή είναι αναμενόμενες.Αλλά όταν θέλουμε πολύ να φτιάξουμε ένα μοντέλο ,τις παραβλέπουμε,κάνουμε διορθώσεις και προχωράμε στη συνέχεια.Αυτό είναι μοντελισμός !!
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 16 Ιαν 2014 20:56 #46

Χαρά στο κουράγιο σου!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 16 Ιαν 2014 23:27 #54

Ελα και τα σκραστ....Μια χαρα τα πας και μετα φωναζεις εμενα εεεε.... ;) ;) ;) ;)
Μπραβο εξερετικη δουλεια θειο...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 18 Ιαν 2014 04:31 #69

Γεια χαρά σε όλους.
Οι εργασίες που προανέφερα έγιναν σήμερα .
Ξανά ψέκασμα με μαύρο ματ όλα τα κομμάτια

στη συνέχεια ψέκασμα από απόσταση το Buff της Tamiya για τη φωλέα και το 337 της Gunze για στα σκέλη και τους βραχίονες.
Ακολούθησαν δύο στρώματα με το ακρυλικό Gloss βερνίκι της Testors ,που με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο.

Σειρά είχε το wash με αραιωμένα λάδια ζωγραφικής Raw Amber και Ivory Black.

Τέλος οι προεξοχές εσωτερικά της φωλέας περάστηκαν Buff με στεγνό πινέλο .
Η συνέχεια προβλέπει την συναρμολόγηση της πτέρυγας (επιτέλους).
Ελπίζω να σας αρέσει.
Κώστας

Σημείωση. Το βερνίκι της Testors δοκιμάστηκε για πρώτη φορά.Πάντα σαν υπόστρωμα πριν το wash ,χρησιμοποιούσα το Xtracrylix,αλλά μετά που σταμάτησε να έρχεται στη χώρα μας έψαχνα εναγωνίως για κάτι αντίστοιχο.Νομίζω ότι η Testors με το βερνίκι αυτό με κάλυψε απόλυτα και το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 19 Ιαν 2014 14:17 #89

Γειά σας φίλοι μου.
Συνεχίζουμε τη κατασκευή με αργούς ρυθμούς ,διότι πρέπει να γίνουν προσεκτικές κινήσεις και αρκετές δοκιμαστικές εφαρμογές πριν τις κολλήσεις που απαιτούνται ώστε να εφαρμόσει σωστά η φωλέα και τα σκέλη.
Πριν γίνει οτιδήποτε προχωρήσαμε σε επαναχάραξη των γραμμώσεων της κάτω πτέρυγας και πριτσίνωμα με τον πριτσιναδόρο της excalibur.Οπου χρειαζόταν ξαναστοκάραμε με υγρό στόκο 500 βαθμών και στη συνέχεια με ψιλό τρυπανάκι ανοίχτηκαν οι τέσσερεις θυρίδες απόριψης των καλύκων.

Η κάτω πτέρυγα περάστηκε με ένα στρώμα Buff στα σημεία που φαινόταν το λευκό φύλλο πλαστικού και όταν στέγνωσε προχωρήσαμε στις κολλήσεις ,οι οποίες έγιναν με τη Contacta της Revell ώστε να υπάρχει το περιθώριο διορθώσεων στη συμμετρία των σκελών Π/Γ.

Οι κολλήσεις ήταν αρκετά δύσκολες γιατί στην ουσία η πτέρυγα ήταν στερεωμένη στον αέρα και τα σκέλη αφού πέρασαν μέσα από την πτέρυγα και κολλήθηκαν στη φωλέα,κολλήθηκε και αυτή με τη σειρά της στη πτέρυγα.Μέθοδος σάντουιτς !!!
Οι βραχίονες ανάσυρσης τοποθετήθηκαν με ένα τσιμπιδάκι χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Θα αφεθεί να στεγνώσει περίπου στις 8 ώρες και στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με λίγο wash ακόμα στα σκέλη (τοπικά) και με την κόλληση των πάνω πτερύγων.

Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 19 Ιαν 2014 22:14 #105

Πολυ καλη δουλεια ως εδω Κωστα.Φαινετε να εχει δουλιτσα το μοντελο αλλα ειναι αεροπλαναρα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 20 Ιαν 2014 02:25 #108

Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ.Τα λόγια σου πάντοτε με ενθάρυναν ιδιαίτερα στις δύσκολες κατασκευές ,όπως αυτή που κάθε άλλο δύσκολη δεν είναι...είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ.
Ασάφειες και ανακρίβειες σε συνδιασμό με την πολύ κακή εφαρμογή ,κάνει το κιτ ιδιαίτερα απαιτητικό στη κατασκευή του ,που στη συνέχεια ακολούθησε η εφαρμογή των δύο μισών της επάνω πτέρυγας.
Η κολλήσεις έγιναν στην κυριολεξία εκατοστό - εκατοστό με την βοήθεια κροκοδείλων και αλιγατόρων και ότι άλλο μπορούσαμε να επιστρατεύσουμε.
Στην παρακάτω φωτογραφία έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή και έχει πέσει όλο το βάρος εκεί που υπήρχε το ,μεγάλο πρόβλημα εφαρμογής,δηλαδή στη ρίζα της πτέρυγας με την άτρακτο στο χείλος προσβολής.

Αφού στέγνωσαν οι κολλήσεις ,με ντουκόχαρτο 800 βαθμών τρίψαμε μέχρι να εξαφανιστεί κάθε ατέλεια,όλη την πτέρυγα περιμετρικά....

και περάσαμε με υγρό στόκο της Gunze Sangyo 1000 βαθμών τα ίδια σημεία.

Η συναρμολογημένη πλέον πτέρυγα αφέθηκε να στεγνώσει και στη συνέχεια θα τριφτούν οι στόκοι .
Η κατασκευή όπως είναι μέχρι τώρα..

και όπως πάντα τα σχόλια σας ελεύθερα.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 22 Ιαν 2014 01:02 #144

Φίλοι μου η κατασκευή συνεχίζεται με το τρίψιμο των στόκων περιμετρικά της πτέρυγας.Το ευχάριστο είναι ότι έπεσαν στα χέρια μου νέες φωτογραφίες που δεν έχουν δημοσιευτεί ποτέ.Θα ακολουθήσει φωτογραφικό υλικό εντός της αυριανής ημέρας.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 22 Ιαν 2014 09:26 #150

Τώρα κατάλαβα τί εννοούσες όταν μου έλεγες χθες θα το φτιάξω θέλει δε θέλει! Θα συμφωνήσω με το Γιώργο: Χαρά στο κουράγιο σου!!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 22 Ιαν 2014 11:56 #160

Κωστα να ξερεις οτι το περιμενω με ανυπομονησια αυτο το αεροπλανο να το δω μου αρεσει παρα πολυ.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 22 Ιαν 2014 14:20 #164

Γειά σας φίλοι μου.
Οι φωτοφραφίες που θα δείτε παρακάτω προέρχονται από το αρχείο του καλού μου φίλου Σταμάτη Ανδρέου από τη Λάρισα και είναι φωτογραφίες που όσο κι αν έψαξα κατά τη διάρκεια της έρευνάς μου για το Bloch ,δεν τις βρήκα πουθενά.Τις ανεβάζω λοιπόν και θα ήθελα την γνώμη σας.
Στην πρώτη διακρίνεται ο τρόπος με τον οποίο ανοίγει το κάλυμα του κινητήρα μαζί με τις σχάρες που είχε ,αντί εξατμίσεων.Επίσης διακρίνονται το μήκος της εξάτμισης καθώς και η ράγα που κυλά η καλύπτρα και άλλα πολλά.

Στην δεύτερη (και εδώ είναι προς το παρόν το ζουμί) φαίνονται κάποιες λεπτομέρειες από τον κινητήρα και όλα όσα εντόπισα παραπάνω,πλην όμως φαίνετα η θυρίδα απόριψης καλύκων κάτω από την δεξιά πτέρυγα.

Φωτογραφίες ιστορικές με μεγάλη αξία για τους φίλους της περιόδου εκείνης.
Ευχαριστώ τον Σταμάτη.

Να τα ανοίξω και να φτιάξω τις φλωέες των πολυβόλων η να το αφήσω όπως είναι και πάμε παρακάτω?
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 22 Ιαν 2014 16:00 #166

Ωραία το πας Κώστα !!!!! ;) ;) ;)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.