Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC:

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 25 Απρ 2014 22:29 #438

Μετά από καιρό επανέρχομαι δρυμίτερος !!!
Κάτι οι προετοιμασίες για τις εκθέσεις που πήρα-παίρνω μέρος ,κάτι κάποιες κατασκευές ( 7 στο σύνολο) με θεματολογία από την D-Day που φέτος συμπληρώνονται 70 χρόνια , μοντέλα στρατιωτικών οχημάτων και αρμάτων που κατασκευάστηκαν με σκοπό την ενίσχυση της έκθεσης Θεσσαλονίκης με έκαναν να καθυστερήσω την συνέχεια του Bloch...Ξανά στη δουλειά λοιπόν με τι άλλο???? Στοκάρισμα στα σημεία που εντοπίστηκαν..και δεν ήταν λίγα !!
Με στόκο σωληναρίου Humbrol (ναι τόσο χρειάστηκαν ) καλύφθηκαν τα κενά που άφηναν τα elevators στην ένωσή τους με την άτρακτο.


Στα υπόλοιπα σημεία χρησιμοποιήθηκε υγρός στόκος της Gunze Sangyo..



Κάποια σημεία που φαίνονται στις φωτογραφίες θα χρειαστούν λίγο περισσότερο τρίψιμο και στη συνέχεια θα επαναχαραχτούν οι γραμμώσεις.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 25 Απρ 2014 22:35 #439

Χαρά στο κουράγιο σου...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 28 Απρ 2014 17:22 #445

Νά σαι καλά George !!
Είναι αυτό που λέγαμε για τα σπάνια κιτ-θέματα που χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρησης και προσοχής.
Αφού λοιπόν προς το παρόν ολοκληρώθηκε το τρίψιμο σε κάποια σημεία που ήθελαν λίγο τρίψιμο ακόμα σειρά είχε η επαναχάραξη των γραμμώσεων της ατράκτου.
Με το χαρακτικό της Excalibur χαράχτηκαν εξ αρχής οι γραμμώσεις όπου είχαν εξαφανιστεί με το τρίψιμο..

Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία και στις γραμμώσεις των πτερύγων καθώς ήταν πολύ ρηχές με απότέλεσμα όταν έρθει η σειρά του βαψίματος και των βερνικιών να παραμείνουν με σχετικό βάθος,ικανό ώστε να περάσει το wash.

Κολλήθηκαν τα elevators σε θέση κάτω , (και μην ακούσω για το stick , γιατί πιο τέρμα μπροστά δεν πάει ) καθώς επίσης και το πίσω κομάτι που αναπαριστά τη βακτηρία του αεροσκάφους.Μαζί κολλήθηκαν και τα στυλίδια συγκράτησης των πίσω πρερύγων.
Στη συνέχεια αφού πέράστηκαν με maskol της Gunze Sangyo όλα διαφανή μέρη που απαρτίζουν την καλύπτρα ,ξεκίνησαν οι δοκιμές εφαρμογής της.
Ευτυχώς οι φόβοι μου δεν επαληθεύτηκαν ,και έτσι η καλύπτρα χωρίς κανένα πρόβλημα μπορεί να κολληθεί ανοικτή στο πλάτος που δίνει η Azur .Απαιτείται βέβαια η κατασκευή των δύο δοκών κύλισης της καλύπτρας ,όπως διακρίνονται σε προηγούμενες φωτογραφίες του πραγματικού.
Μόλις ολοκληρωθεί το τμήμα της κατασκευής που αφορά την καλύπτρα ,μπαίνουμε στα πιο βαθιά νερά...αυτά του κινητήρα !!!
Καλό απόγευμα.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 30 Απρ 2014 01:03 #449

Κατασκευής συνέχεια η σημερινή μέρα και τα αποτελέσματα έχουν ως εξής..
Κατασκευάστηκε ,κολλήθηκε και βάφτηκε με μαύρο η χειρολαβή που βρίσκεται εσωτερικά του αλεξηνέμιου.
Μασκαρίστηκε η καλύπτρα και τοποθετήθηκε δοκιμαστικά στη θέση της..


Στη συνέχεια αφού η εφαρμογή της ήταν η επιθυμητή καλλήθηκαν τα τέσσερα κομάτια ρητήνης που βρίσκονται εμπρός και πίσω από τις ράγες κύλησης της καλύπτρας και στα κενά εφαρμόστηκαν μήκη πλαστικού τετράγωνης διατομής της Evergreen.

Στη συνέχεια τρίφτηκαν ώστε να εφαρμόσουν σωστά μεταξύ τους και με ελάχιστη contacta της Revell , στερεώθηκαν στη θέση τους τα τμήματα της καλύπτρας ,αφού προηγουμένως με βρεγμένο χαρτί κουζίνας γεμίστηκε το cockpit εσωτερικά.

Θα χρειαστεί λίγος υγρός στόκος στο αλεξηνέμιο και στο σημείο που εφάπτεται το πίσω τμήμα στην άτρακτο.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 30 Απρ 2014 01:34 #450

Γειά χαρά και πάλι.
Από την αρχή της κατασκευής με προβλημάτιζε ένα θέμα.
Ο εμπρός δακτύλιος του cowl του κινητήρα.Αφιέρωσα αρκετό χρόνο ψάχνοντας σε σελίδες στο διαδύκτιο να βρω λύσεις ώστε το δικό μου Bloch να είναι σωστό ,τουλάχιστον στο σημείο αυτό που είναι χαρακτηριστικό των Ελληνικών.
Εβρισκα λύσεις πολύπλοκες και κοπιαστικές ,μέχρι που η λύση ήταν μπροστά μου....ένα μπουκάλι νερού με στόμιο κώνου !!!

Αφού μέτρησα τη διάμετρο του δακτύλιου που δίνει το κιτ (4,1 εκατοστά) έκοψα προσεκτικά το λαιμό του μπουκαλιού και με συνεχείς μετρήσεις έφτασα στο επιθυμητό αποτέλεσμα με τη βοήθεια πάντοτε του ντουκόχαρτου 800 βαθμών .

Θα μετρηθεί ξανά και αφού τριφτεί ώστε να \"αγριέψει\" λίγο η επιφάνειά του θα ασταρωθεί.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 30 Απρ 2014 09:22 #452

Αυτό θα πει εφευρετικότητα! Εγώ μπορεί να μην το σκεφτόμουν με τίποτα!
Όμορφα πάει και θα γίνει κούκλα!
Αυτό το πράμα να θέλει στόκο η ένωση με την καλύπτρα είναι το χειρότερο μου. Το υπόλοιπο το παιδεύεις... Εκεί όμως μπορεί να έχεις τραγωδίες.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 05 Μάι 2014 02:47 #468

Με την ευκαιρία που είχα μαύρο ματ στον αερογράφο μου ψέκασα και τις μαύρες αντιολισθητικές επιφάνεις στις πτέρυγες...θα μασκαριστουν με ταινία και θα αφαιρεθεί όταν ολοκληρωθεί το βάψιμο του μοντέλου.

Επίσης , με υγρό στόκο 500 βαθμών της Gunze Sangyo στοκαρίστηκαν τα σημεία της καλύπτρας και του αλεξήνεμου που εφάπτονται με την άτρακτο.

Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 05 Ιουν 2014 16:21 #645

Δεν το πιστεύω..ένα μήνα ακριβώς.. έχω να ασχοληθώ με το Bloch..θα μου πείτε πολύς καιρός ,συμφωνώ,ολοκλήρωσα όμως άλλα τρία ,αφού προετοιμαζόμουν για μία έκθεση που ενδεχομένως να μην γίνει..Επανέρχομαι λοιπόν στο θέμα δρυμίτερος σύντομα.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 01 Αυγ 2014 21:45 #904

Και μετά μπλέξαμε με το GB για το D-DAY !!!
Τώρα όμως είναι ξανά στον πάγκο και περιμένει τη συνέχεια...θα τα λέμε από εδώ λοιπόν !!!
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 02 Αυγ 2014 05:06 #905

Πάνω που έλεγα να πάρω ρεπό μέχρι τη Κυριακή ...ούτε στη Χαβάη 5-0 δεν είχαν τέτοια κύματα !!!

Και περνάμε στο μοντέλο του Bloch ,που παρέμενε υπομονετικά στο πάγκο μου..Πλύσιμο με απορυπαντικό πιάτων γιατί η σκόνη πλησίαζε το μισό εκατοστό και βάψιμο με Midnight Blue την καλύπτρα,ώστε να φαίνεται εσωτερικά το χρώμα του κόκπιτ.Παράλληλα μάσκαρα τις αντιολησθητικές επιφάνεις στις πτέρυγες με ταινία ώστε όταν θα στο τέλος θα έχω τελειώσει με το κυρίως βάψιμο του αεροπλάνου να παραμείνει μαύρο ματ.

Μέχρι να στεγνώσει το χρώμα στην καλύπτρα ασχολήθηκα με διάφορα ψιλολοίδια ,που όπως αποδείχτηκε ,ήθελαν κι αυτά το χρόνο τους...
Η Azur άγνωστο για μένα λόγο ,θεώρησε ότι το Bloch ίσως και να ήταν δίφυλλο και έτσι βούλωσε στην κυριολεξία την μία είσοδο του σπίνερ ...

αλλά και η πλάτη του σπίνερ όπου κουμπώνουν τα φύλλα της έλικας είχε πρόβλημα ,αφού είναι από ρητήνη και το περισευούμενο μισό εκατοστό ήθελε ομοιόμορφο κόψιμο..(είπαμε..δεν είναι Tamiya !!)

Σειρά είχε ο κινητήρας Gnome -Rhone 14 radial !!
Η Azur το προσφέρει με αρκετή λεπτομέρεια σε 17 κομάτια ρητήνης που κόπηκαν προσεκτικά και πλύθηκαν με απορυπαντικό πιάτων..στη συνέχεια έγινε μία δοκιμαστική εφαρμογή με blue tak ώστε να διαπιστώσω το μέγεθος και την εφαρμογή του..


Δύο φωτογραφίες από τον πραγματικό..διακρίνεται το βάψιμό του καθώς και η διάταξη των pushrods !!


Αυτή η δεύτερη μου αρέσει ιδιαίτερα...Να σημειώσω εδώ ότι η εταιρεία δεν προσφέρει καθόλου εξατμίσεις..
Σιγά σιγά το Bloch μπαίνει πάλι στον ρυθμό παραγωγής !!!
Το ρεπό θα το πάρω μία άλλη μέρα που θα αξίζει να το αφήσω για μια βουτιά !!
Κώστας
Σημείωση : Θεωρώ ότι είναι κρίμα ο κινητήρας αυτός να μέινει κρυμένος ..η κλίμακα προσφέρεται για μία πολύ καλή αναπαράστασή του...αυτό βέβαια προυποθέτει αρκετή δουλειά τόσο στον ίδιο τον κινητήρα όσο και σε όλο το τμήμα του αεροπλάνου από το firewall και μπροστά !! :silly:

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 02 Αυγ 2014 12:14 #906

Μέχρι και ο καιρός συνωμότησε... Κοίτα να δεις...
Ωραία... άσε κενό μέσα τον χώρο και βάλε τον κινητήρα δίπλα σε βάση όπως στις φωτογραφίες...
Αν όμως θέλεις να το τελειώσεις κάποτε, τελείωνε και κράτα την ενέργεια για κανένα καλύτερο κιτ!
Αυτή η κεραία που είναι κολλημένη από τώρα με τρομάζει λίγο... Εγώ είμαι σίγουρος ότι θα την είχα ήδη σπάσει 2-3 φορές.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 02 Αυγ 2014 13:06 #907

Καλημέρα Γιώργο.
Υπήρχαν οι παρακάτω σκέψεις.
-Να βγουν αντίγραφα των κοματιών της ρητήνης του κινητήρα και ένας δεύτερος να εκτείθεται δίπλα στο αεροπάνο (αλλά ναυάγησε για διάφορους λόγους)
-Να είναι ανοιχτό όλο το αεροπλάνο μπροστά και να φαίνεται ο κινητήρας ,με όλα τα καπάκια του κάτω στο έδαφος.
-Να είναι πάνω ο κινητήρας και να είναι μόνο το αριστερό καπώ ανοικτό.
-Να είναι όλο το μέρος του κινητήρα κλειστό αφού ήδη στο μοντέλο έχουν γίνει αρκετές βελτιώσεις από ιδιοκατασκευές.
Η αλήθεια είναι ότι είμαι προβληματισμένος...Σκέφτηκα ότι η τελευταία επιλογή είναι και η ευκολότερη..αλλά είναι κρίμα σε τέτοια κλίμακα να κλειστεί...άλλωστε υπάρχουν και τα 48άρια για να γίνουν με κλειστό κινητήρα...Δεν έχω αποφασίσει ακόμα..
Προς το παρόν ασχολούμαι με τα κομάτια αυτά για να δω τις αποστάσεις και την εφαρμογή τους.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 04 Αυγ 2014 03:15 #914

Μέχρι να πάρω απόφαση για το αν τελικά θα γίνει με ανοιχτό τον κινητήρα η κλειστό και για να μην πάει χαμένη η μέρα,ασχολήθηκα με την κατασκευή της έλικας και του ψυγείου λαδιού. Ούτως η άλλως θα τα συναντούσα στον δρόμο μου ,οπότε έτσι κι έγινε.
Από ρητήνη η βάση του σπίνερ και τα υπόλοιπα σε γκρί πλαστικό.Τα φύλλα της έλικας τρίφτηκαν αρκετά με ντουκόχαρτο ώστε να λειανθούν και να φύγει το ανεπυθήμητο φλας από τα καλούπια.
Το εσωτερικό του ψυγείου λαδιού "ντύθηκε" με ψιλή σίτα ,ευγενική χορηγία καλού φίλου (αν το διαβάζει ,χρωστάω λουκουμάκι).

Το ψυγείο λαδιού βαμμένο εσωτερικά και τοποθετημένο στη θέση του.Θα χρειαστεί ελάχιστος υγρός στόκος στα πλαινά μέρη του για να εφαρμόσει σωστά.(όχι που δεν θα χρειαζόταν)..Azur είναι αυτή.

Και τέλος της σημερινής ημέρας με την έλικα ολοκληρωμένη.
Βάφτηκε ολόκληρη με Flat Black της Gunze ,ψεκάστηκε με Gloss ακρυλικό βερνίκι και στη συνέχεια έγινε wash..ελάχιστες φθορές με aluminium της citadel και η έλικά μου είναι έτοιμη.

Η πληροφορίες μου αναφέρουν ότι η έλικα ήταν μαύρη ματ ενώ το σπίνερ ήταν σατινέ.
Οι παραπάνω εργασίες αποτέλεσαν ένα ευχάριστο και χαλαρωτικό διάλειμμα στην όλη κατασκευή .
Η συνέχεια προβλέπεται Hot !! (κάπου τόχω ξαναγράψει αυτό ???)
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 04 Αυγ 2014 10:08 #917

" να είναι ακριβείας και αρκετά ισχυρές "

Καλοοοοοοό .... !!!!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 04 Αυγ 2014 11:13 #918

Να φαίνονται όλα Κώστα και τα καπάκια κάτω

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 04 Αυγ 2014 14:57 #919

Ετσι θα γίνει Άκη ..Βρήκα σήμερα και τα υλικά που χρειζόμουν από ένα καλό φίλο ,οπότε συνεχίζω ακάθεκτος για κοπτική -ραπτική !!
Σου εύχομαι καλές διακοπές και να φορτώσεις τις μπαταρίες γιατί θα πέσουνε κορμιά φέτος στην έκθεση !!
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 04 Αυγ 2014 16:00 #920

Ενα από τα σχέδια στο οποίο θα βασιστώ είναι το παρακάτω..

Είναι η πρώτη φορά που ασχολούμε με τόσης έκτασης ιδιοκατασκευή και πιστεύω να τα καταφέρω...Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα!!
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 05 Αυγ 2014 12:33 #921

Ωχ ωχ ωχ...
Ο Αύγουστος προβλέπεται καυτός...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 06 Αυγ 2014 05:04 #922

Αφού λοιπόν πήρα τη μεγάλη απόφαση ,κόπηκαν τα πρώτα πλαινά καπάκια με αρκετή υπομονή και δυσκολία.Το πάχος του πλαστικού στα σημεία αυτά φτάνει μέχρι και τα τέσσερα χιλιοστά,και από την πίεση να κοπούν υπάρχει κίνδυνος να σπάσουν τα σκέλη ,η κεραία και να γίνει ζημιά στα φλαπς.
Με X-Acto πριονάκι έγινε η "επέμβαση"

Στη συνέχεια κολλήθηκε μία βάση από φύλλο πλαστικού και μήκη ώστε να ενισχύσω την άτρακτο και το μέρος που θα πατήσει το firewall.
Ακολουθεί το χτίσιμο ...Το firewall έτοιμο ,τοποθετήθηκε πρόχειρα για δοκιμή και θα προστεθεί η σχετική λεπτομέρεια.


Πολλές ώρες και πολλές μετρήσεις ...και κυρίως τρίψιμο ,για να ταιριάξουν όλα ικανοποιητικά.
Καυτός ο Αύγουστος ε? Ηθη νιώθω να έχω θερμοπληξία !!! :silly:
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 07 Αυγ 2014 13:12 #925

Σκούρα τα πράγματα..δεν ξέρω για το πως φαίνεται .αλλά στα δικά μου μάτια φαίνεται χοντροκοπιά...Μία πρώτη γνώμη ενός φίλου με ενθαρύνει να το συνεχίζω αφού στην ουσία είναι ακόμα στην αρχή.Αλλωστε θα προστεθεί αρκετή λεπτομέρεια που θα γεμίζει το χώρο του κινητήρα.



Εννοείται οτι όλες οι ενώσεις των σωληνώσεων θα "ντυθούν " με λεπτή αλουμινοταινία και στις γωνίες των τριγώνων θα προστεθούν τριγωνικά καλύματα.

Το παραπάνω το έγραψα για να μου δώσω θάρρος ...
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.