Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC:

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 28 Φεβ 2014 18:43 #319

Α... μπράβο... Πολύ καλύτερα με τα λεπτότερα καλωδιάκια.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 08 Μαρ 2014 05:40 #328

Το κόκπιτ ολοκληρώθηκε και θα ανέβουν φωτογραφίες αύριο...δεν έχω άλλο κουράγιο γι απόψε !!Το δούλεψα για 8 ώρες συνεχόμενα και βλέπω πουλάκια!!
Εις αύριον τα ωραία λοιπόν !!
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 08 Μαρ 2014 15:04 #330

Εχουμε μείνει στο σημείο που το Midnight Blue στα κομμάτια του εσωτερικού του αεροσκάφους παρέμεινε αρκετό διάστημα να στεγνώσει και περνάμε στη συνέχεια.
Τα cockpit που βάφονται με μαύρο η με σκούρο μπλέ η γκρί ,έχουν την ιδιαιτερότητα να κρύβουν τη λεπτομέρεια που προσφέρει η εκάστοτε εταιρεία.
Για το λόγο αυτό με στεγνό πινέλο και με aluminium περάστηκαν όλες οι επιφάνειες του πίνακα οργάνων ,της κύριας κονσόλας και τα πλαινά τοιχώματα ώστε να αναδειχθεί η λεπτομέρεια και να έχουμε οδηγό για τις επόμενες ενέργειες.

Στο επόμενο στάδιο με οδοντογλυφίδα βάφτηκαν τα εσωτερικά από όλα τα όργανα με μαύρο ματ της Humbrol.Ξανά ένα πέρασμα με στεγνό πινέλο aluminium και στη συνέχεια gloss ακρυλικό βερνίκι για να ακολουθήσει το wash.
Mε το παλιό καλό clear enamel της Humbrol περάστηκαν τα όργανα ....η συνέχεια δείχνει δίαφορες φωτογραφίες από τα επιμέρους κομμάτια λίγο πρίν τη τελική συναρμολόγηση του πιλοτήριου.
Η κεντρική κονσόλα.

Ο πίνακας ελέγχου.

Τα ποδοστήρια.Εδώ χρησιμοποιήθηκε φύλλο αλουμινίου για να κατασκευαστούν τα δύο δερμάτινα λουράκια που κουμπώνουν στα πόδια του χεριστή και βάφτηκαν με το Leather της Humbrol #62.

Για να δώσω ξεχωριστό τόνο στο κόκπιτ και να σπάσει το πολύ μπλέ,χρησιμοποίησα το Gun Metal #53 της Humbrol βάφοντας τις συσκευές που υπάρχουν στα πλευρικά τοιχώματα ,καθώς και τις σωληνώσεις.Ακολούθησε wash...

Το κάθισμα είναι ρητινένιο και οι ζώνες μεταλλικές φωτοχαραγμένες...Αφού ασταρώθηκαν το κάθισμα βάφτηκε με το Khaki XF-49 και οι ζώνες με το Buff XF-57 και τα δύο από την Tamiya.Ψεκάστηκαν δύο στρώματα ακρυλικού Gloss βερνικιού και ακολούθησε wash .Με το πολύ καλό chainmail της Citadel και με οδοντογλυφίδα (ξανά) βάφτηκαν οι πόρπες στις ζώνες πρόσδεσης όπως επίσης και η μπουκάλα του οξυγόνου που βρίσκεται πίσω και δεξιά του καθίσματος..
Στην παρακάτω φωτογραφία το κάθισμα με το wash ,πριν σκουπιστεί..

Το κόκπιτ έτοιμο για την τελική συναρμολόγηση.


Και μία καλλιτεχνική..

Με δυσκόλεψε αρκετά αλλά πιστεύω ότι βγήκε καλό.Τα σχόλιά σας όπως πάντα ελεύθερα..
Ακολουθεί το κλείσιμο της ατράκτου..
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 08 Μαρ 2014 19:50 #331

Πανέμορφο αποτέλεσμα! Μπράβο Κώστα!
Αυτό με την οδοντογλυφίδα πως το κάνεις; Δεν έχω καταφέρει ποτέ να μην λερώσω τα γύρω γύρω αλλά ούτε και να καλύψω εκεί που θέλω!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 08 Μαρ 2014 23:55 #332

Ευχαριστώ Γεώργιε !!
Παίρνω λίγο χρώμα από το καπάκι στη μύτη της οδοντογλυφίδας και σημαδεύω το κέντρο του κάθε όργανου...ένα touch είναι αρκετό..Στη συνέχεια κάνω κυκλικές κινήσεις στα όρια του περιγράμματος του οργάνου.Θέλει βέβαια την ανάλογη προσοχή αλλά αξίζει τον κόπο από το να παιδεύεται κάποιος με το πινέλο.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 09 Μαρ 2014 00:13 #333

Λοιπόν ότι είδατε ,είδατε...η άτρακτος έκλεισε οπότε βρισκόμαστε αισίως στην αναμονή μέχρι να στεγνώσει ο στόκος..περισσότερες φωτογραφίες σύντομα.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 09 Μαρ 2014 01:16 #334

Αυτο ειναι ενα υπεροχο κοκπιτ.Μπραβο Κωστα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 09 Μαρ 2014 01:23 #335

Ευχαριστώ Δημήτρη.Αφού σας αρέσει πιστεύω ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο...Η φαντασία και οι γνώσεις μου δυστυχώς δεν μου επέτρεψαν να κάνω κάτι παραπάνω...
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 09 Μαρ 2014 01:42 #336

θείε εσύ έχεις βάλει σκοπό να μας τρελανείς!άλλη μια υπέροχη δουλειά...και για αλλη μια φορά η οδοντογλυφιδα εσωσε τη κατασταση.....

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 09 Μαρ 2014 15:59 #337

To κόκπιτ έγινε φανταστικό, με μια υπέροχη μεταλλική χροιά. Ιδιαίτερα το κάθισμα με τις ζώνες είναι το κάτι άλλο. Το κόλπο με την οδοντογλυφίδα το χρησιμοποιούσα μέχρι σήμερα για οτιδήποτε άλλο εκτός από...βάψιμο οργάνων! Θα το δοκιμάσω! 
Καλή συνέχεια Κώστα. Σίγουρα αναμένεται ενδιαφέρουσα!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 10 Μαρ 2014 00:50 #343

Με το κόκπιτ ολοκληρωμένο και με μεγάλη ικανοποίηση για το αποτέλεσμα ,η συνέχεια της κατασκευής δεν είναι άλλη παρά η συναρμολόγηση της ατράκτου.Η εφαρμογή των δύο μισών της ,λόγω μη ύπαρξης οδηγών και κακής εφαρμογής αποδείχτηκε αρκετά δύσκολη υπόθεση.
Εφάρμοσαν τα δύο μισά και παρέμειναν για μία νύχτα να κολλήσουν καλά.


Οταν αφαιρέθηκαν οι ταινίες που χρησιμοποιήθηκαν η ανησυχία που υπήρχε επιβεβαιώθηκε...μεγάλα κενό φανέρωναν ότι ο στόκος θα ήταν αναπόφευκτος.
Δοκιμαστικά χρησιμοποιήθηκε υγρός στόκος της Gunze 500 βαθμών και η άτρακτος αφέθηκε να στεγνώσει για ένα 24ωρο ακόμα.


Στο διάστημα που μεσολαβεί για να στεγνώσουν οι στόκοι, αφαιρέθηκαν τα δέκα κομμάτια που απαρτίζουν τις πίσω επιφάνειες ελέγχου του αεροπλάνου και κολλήθηκαν μεταξύ τους, αφού αφαιρέθηκαν και τρίφτηκαν τα υπερβολικά μεγάλα απομεινάρια πλαστικού από το καλούπι.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι για να εφαρμόσουν σωστά στην άτρακτό ,απαιτήθηκαν πολλές δοκιμαστικές εφαρμογές (πραγματικό χειρουργείο) ,καθώς η θέση που προέβλεπε η Azur , όπως και οι οπές της ατράκτου δεν είχαν καμμία σχέση με την πραγματικότητα.
Μόλις στεγνώσουν οι στόκοι και τριφτούν θα ακολουθήσουν ,η εφαρμογή της κύριας πτέρυγας στην άτρακτό και οι πίσω πτέρυγες ,ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι συμμετρίας.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 13 Μαρ 2014 16:53 #350

Καλησπέρα Φίλοι μου .
Τρίφτηκαν οι στόκοι στην άτρακτο και ετοιμαζόμαστε για δοκιμαστικές εφαρμογές με την πτέρυγα και δοκιμές συμμετρίας...Στην πορεία θα γίνει επαναχάραξη των γραμμώσεων που εξαφανίστηκαν με το ντουκόχαρτο.


Αυτά τα νεώτερα..
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 13 Μαρ 2014 22:10 #351

Γειά σας και πάλι.
Από τις ομορφότερες στιγμές από όλα τα στάδια της κατασκευής, είναι αυτή της ένωσης της ατράκτου με την πτέρυγα.Το μοντέλο αρχίζει και δείχνει τη μορφή αεροσκάφους και ακόμα αρχίζει να φαίνεται το πραγματικό του μέγεθος.
Οι κολλήσεις έγιναν με την χρήση της υγρής κόλλας της Tamiya (πράσινη συνσκευασία) και με τη βοήθεια ενός μικρού μεταλλικού χάρακα μετρήθηκαν ώστε να έχουν ίσες αποστάσεις από το \\\"έδαφος\\\", όλες οι επιφάνειες ελέγχου του αεροσκάφους.


Στόκος θα χρειαστεί απ ότι φαίνεται στο χείλος προσβολής,στην ένωση της ατράκτου με την πτέρυγα,και η εργασία αυτή θα ακολουθήσει ,αφού το μοντέλο παραμείνει για ένα βράδυ να στεγνώσει καλά η κόλλα.
Αναμονή ξανά λοιπόν..και εις αύριον τα ωραία !!
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 14 Μαρ 2014 00:40 #352

Κωστα ζορικο μοντελο απ οτι καταλαβαινω.Προσεξε απο κατω προς την ουρα εχει ανοιγμα μηπως και δεν κολλησε καλα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 17 Μαρ 2014 15:05 #374

Ωραία πράματα Κώστα !!!!!!
Προχώρα δυνατά .....!!!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 19 Μαρ 2014 04:17 #379

Ευχαριστώ Λευτέρη.
Στα βάσανα ξανά λοιπόν με τη συνέχεια να προβλέπεται αρκετά επίπονη αφού το κιτ απαιτεί αρκετό στοκάρισμα στην ένωση της ατράκτου με την πτέρυγα (από την κάτω πλευρά) ,αριστερά και δεξιά του κόκπιτ, και στα χείλη προσβολής της πτέρυγας.Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρχαν μεγάλα κενά τα οπόια γεμίστηκαν με φύλλο πλαστικού και μετά με υγρό στόκο (και μπόλικο) περάστηκαν τα σημεία που υπήρχε το πρόβλημα της κακής εφαρμογής...



Ξανά αναμονή μέχρι να στεγνώσουν οι στόκοι και πάμε για δοκιμές καλύπτρας και την κατασκευή με πλαστικό τετράγωνης διατομής των ράβδων ανάσυρσης της καλύπτρας οι οποίοι βρίσκονται δεξιά και αριστερά από τη θέση του χειριστή στο εξωτερικό μέρος.
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 19 Μαρ 2014 09:00 #380

Αυτό το πρόβλημα στην ένωση της κάτω πτέρυγας το έχουν σχεδόν όλα τα ελικοφόρα του 2 ΠΠ.
Θέλει κι\' άλλο στόκο πίσω και κάτω όπως το βλέπω. Έχει συρρικνωθεί αρκετά και φαίνεται η ένωση. Εκτός αν έχει πάνελ εκεί οπότε το αφήνεις έτσι.
Μπορείς να δοκιμάσεις μετά το τρίψιμο αν καλύφθηκαν όλα σωστά με την μέθοδο του ασημί μαρκαδόρου.
Μια χαρά πάει πάντως παρόλο που σε παιδεύει.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 19 Μαρ 2014 13:32 #381

Ετσι είναι όπως τα λες φίλε μου George !! Θα περιμένω να στεγνώσει και να τριφτεί και μετά όπου χρειαστεί ξανά συμπληρώνω στόκο...
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 26 Μαρ 2014 00:59 #401

Καλησπέρα φίλοι μου.
Ετσι ακριβώς έγινε με μία μικρή διαφορά όπως θα δούμε συνέχεια.
Αφού λοιπόν μεσολάβησε ένα αρκετά μεγάλο διάστημα μέχρι να στεγνώσει ο στόκος καλά, (περίπου 5 ημέρες) αλλά κυρίως και λόγω κάποιων υποχρεώσεων,με ντουκόχαρτα των 800 , 1000 , και 1200 βαθμών ,τρίφτηκαν διαδοχικά τα σημεία εκείνα που στοκαρίστηκαν ,και ενώ όλα φαινομενικά έδειχναν τέλεια,η αλήθεια φάνηκε ...
Για πρώτη φορά δοκίμασα έναν μαρκαδόρο της Tamiya ,τον οποίο μου τον είχε φέρει δώρο ο αδερφός μου από ένα ταξίδι του στην Αθήνα.Συνέχεια αναρωτιόμουν εδώ και κάμποσα χρόνια ,που και πως μπορεί να μου χρησιμεύσει,από τη στιγμή που είμαι λάτρης του αερογράφου.
Και όμως...ανακάλυψα ότι με ένα πέρασμα στις ενώσεις και στα σημεία όπου είχε τριφτεί ο στόκος,ο μαρκαδόρος αυτός με χρώμα XF-56 Metallic Grey,φώτισε (και στέγνωσε σε χρόνο μηδέν) τις ατέλειες ,που με γυμνό μάτι κάποιες δεν φαίνονταν.



Το όλο βάρος τώρα της κατασκευής πέφτει στα σημεία που χρειάζονται διόρθωση και στη συνέχεια ,επαναχάραξη των γραμμώσεων ,όπου απαιτείται.
Το θετικό στην υπόθεση είναι ότι ανακάλυψα ένα πολύτιμο από τώρα και στο εξής εργαλείο ,το οποίο και το συνιστώ ανεπιφύλακτα.Τον μαρκαδόρο της Tamiya..
Κώστας

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Η τελευταία αερομαχία της Ε.Β.Α (15-4-1941) 26 Μαρ 2014 10:23 #402

Να τον ακούς τον Γιώργο... Κάτι ξέρει που χρησιμοποιεί μαρκαδόρο εδώ και καιρό (από την εποχή του Airbus 320 της Lufthansa).
Και ένας οποιοσδήποτε Edding ασημένιος θα σου έκανε. Απλά παρατηρώ ότι ο μαρκαδόρος της Tamiya έχει πολύ καλύτερο στρώσιμο (και σίγουρα πολύ υψηλότερη τιμή).
Μπορείς τώρα να τον ξεβάψεις απαλά με λίγο οινόπνευμα (λογικά, ίσως χρειαστεί ελάχιστο άοσμο νέφτι) για να πιάσει καλύτερα ο στόκος. Στα σημεία που θα χρειαστεί επιπλέον στόκος θα μείνει ασημί χρώμα και θα είναι εύκολο να τα εντοπίσεις.
Άντε, τελείωνε!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.