Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC:

F-104G Starfighter 21 Αυγ 2014 11:53 #1069

Ταυτόχρονα με το F-84F Thunderstreak ξεκίνησα και ένα F-104G Starfighter με το φίλο Αχιλλέα Γαβαλά συνεχώς να γκρινιάζει για να τελειώσει κάποιο project. Ταυτόχρονα συνέβησαν δύο (2) μεγάλες αλλαγές: 1. Αγόρασα καινούργιο compresser με ρυθμιστή πίεσης και όλα τα κομφόρ και 2. ανακάλυψα τα χρώματα της gunze.

Αποφάσισα λοιπόν να αφήσω κατά μέρος τον Όλυμπο που έδινε το κιτ (και τις απαράδεκτες χαλκομανίες του) και να κάνω ένα F-104 με παραλλαγή Vietnam. Με χαρά για το καινούργιο μου απόκτημα και με την καθοδήγηση για σωστή αραίωση με ισοπροπυλική αλκοόλη του Αχιλλέα Γαβαλά έφτασα στο αποτέλεσμα που βλέπετε με ελεύθερο χέρι. Δυστυχώς το cockpit είχε βαφτεί με το παλιό compresser και με σμάλτα γι' αυτό και παρουσιάζει την ίδια περίπου εικόνα με αυτή του F-84F. Πριν βαφτεί το μοντέλο περάστηκε με μια στρώση hycote μετά από παρότρυνση του φίλου Κώστα Μπαρμπούτη πράγμα που προκάλεσε την "μήνιν" του Αχιλλέα που ακολουθώντας το παράδειγμα του αρχαίου προγόνου του αποχώρησε από τη "μάχη" για μερικές ημέρες (πλάκα κάνω, δε συνέβει ποτέ κάτι τέτοιο).  

5-6 ημέρες μετά το μοντέλο περάστηκε με βερνίκι aqueous (ίδιο με το F-84F) και περιμένει τις χαλκομανίες τις Icarus για να ολοκληρωθεί. Αυτά ως εδώ. Ακολουθεί πλούσιο - και σωστό ελπίζω και εύχομαι - φωτογραφικό υλικό. 



















Μη διστάσετε να διατυπώσετε τη γνώμη σας. Αντέχω. 

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 21 Αυγ 2014 15:40 #1070

Καλημέρα Δημήτρη .
Τι ραγδαία πρόοδος είναι αυτή? Και φωτογραφίες ανεβασμένες μέσω της Gallery ,και μπλέ φόντο αλλά και τρίχρωμη παραλλαγή !!
Και βέβαια για το κόκπιτ τα είπες μόνος σου πλην όμως εμένα μου φαίνεται ότι το έχεις δουλέψει πολύ καλύτερα απ ότι στο F-84.
Ενα καλό tip είναι να κάνεις wash και στα κόκπιτ πριν τα κολλήσεις στην άτρακτο.Μόλις βρω χρόνο θα ανεβάσω μερικές φωτογραφίες από την τεχνική που εφαρμόζω και αν σου αρέσει την ακολουθείς.Οχι ότι είμαι ο μοντελισταράς απλά θα σου δώσω εικόνα πως τα φτιάχνω εγώ και πάνω απ όλα να ανφέρω ότι κι εμένα κάποιος άλλος μου έδειξε.
Η τρίχρωμη παραλλαγή έχει κι αυτή τις δυσκολίες της.Θα με βοηθούσες αν μου έλεγες με τι αερογράφο βάφεις και με τι διάμετρο μπεκ.
Μου δίνει την εντύπωση ότι βάφεις με μεγάλη πίεση αέρα και λόγω της μεγάλης πίεσης βάφεις το pattern γρήγορα.Οταν βάφεις με ελεύθερο χέρι η χαμηλή πίεση ,το μικρό μπεκ,η σωστή αραίωση , η σχεδίαση με ένα μολυβάκι του pattren και η υπομονή είναι απαραίτητα .(και πάλι ίσως να λέω αρλούμπες)
Σαν εικόνα θα έλεγα ότι η την SEA την έχεις πετύχει και με το wash και τις χαλκομανίες θα δείξει ακόμα καλύτερη.
Προχώρα ακάθεκτος..
Κώστας

Υγ. Για να έχεις μία πρώτη εικόνα από αυτά που αναφέρω παραπάνω σου προτείνω να παρακολουθήσεις τα βίνεο που έχει αναβάσει ο φίλος μας ο Διονύσης Βακαλάς στα τεχνικά άρθρα της σελίδας μας.Αρκετά κατατοπιστικά...κατατοπιστικότατα θα έλεγα βεβαίως βεβαίως !!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 21 Αυγ 2014 16:11 #1071

Χμμμμ...
Μερικές παρατηρήσεις.
1. Μην βγάζεις φωτογραφίες με flash. Αλλοιώνει τα χρώματα και φαίνονται χάλια. Μόνο στην προ-τελευταια φωτογραφία μπόρεσα να διακρίνω λίγο τα χρώματα όπως πρέπει. Αν προσθέσουμε και το γυάλισμα από το βερνίκι η κατάσταση επιδεινώνεται.
2. Η μπάρα εκτόξευσης του καθίσματος στο cockpit είναι στραβά κολλημένη.
3. Πεσμένα flaps συνήθως σημαίνει και πεσμένα slats. Αλλά μπορεί να συμβεί οπότε...
Μετά τις χαλκομανίες, πέρνα ένα φίλτρο με πολύ αραιωμένο raw amber για να δέσουν τα χρώματα και άστο να στεγνώσει καλά 1-2 μέρες πριν συνεχίσεις με wash κλπ.
Ωραίο αεροπλάνο το οποίο εγώ κατάφερα να καταστρέψω... :(

Καλή συνέχεια.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 26 Αυγ 2014 10:01 #1086

Μητσάρα το είδα κι από κοντά στο λέω και ηλεκτρονικά: Πανέμορφο! Περιμένω να το δω τελειωμένο.

Γιώργο μια ερώτηση σχετικά με το φίλτρο (Δημήτρη sorry για το spoiler): Το περνάς πινελάτο ή με αερογράφο;

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 26 Αυγ 2014 12:02 #1087

Το φίλτρο είναι υπερβολικά αραιωμένο λάδι ζωγραφικής (90-95% απαλό -άοσμο κατά προτίμηση- νέφτι + 5-10% χρώμα) το οποίο διαλύεις πολύ καλά. Το εφαρμόζεις με φαρδύ μαλακό πινέλο και απαλές κινήσεις να πάει παντού και να μην σου χτίσει. Αν είναι πολύ σκούρο αραιώνεις κι' άλλο. Στην αρχή δεν θα δεις διαφορά. Όταν στεγνώσει όμως θα έχει απαλύνει τα χρώματα και θα είναι λες και τα βλέπεις μέσα από φίλτρο που χρησιμοποιούν στον κινηματογράφο (ιξού και τ' όνομα).
Βασικά είναι κόλπο των αρματάδων αλλά σε μερικά καμουφλάζ με γαιώδη χρώματα όπως αυτό εφαρμόζεται άνετα και σε αεροπλάνα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 27 Αυγ 2014 17:42 #1095

Κύριοι καλησπέρα,

Αν και άργησα αρκετά γιατί μπαίνουμε σε περίοδο εγγραφών και ετοιμάζω πολλά πράγματα ταυτόχρονα κατάφερα να βρω λίγο χρόνο και να γράψω. Κατ' αρχήν ευχαριστώ για τη συμβουλή για το wash στο cockpit. Ομολογώ ότι δεν το έχω κάνει ποτέ. Περιμένω τισ φωτογραφίες από την τεχνική σου με μεγάλη ανυπομονησία. 

Ο αερογράφος μου είναι ένας φτωχός πλην τίμιος Graphotech BD-800 me 0.35mm μπεκ. Το (νέο) μου κομπρεσσέρ είναι ένα model AS-186 σαν αυτό που φαίνεται στο παρακάτω link: http://www.youtube.com/watch?v=wyrxKZlDa30  . Δουλεύω συνήθως με πίεση 2 bar. Η αραίωση των gunze είναι 3:1 ισοπροπυλική αλκοόλη: χρώμα. Η σχεδίαση έγινε όντως με μολυβάκι. 

Για δώστε μου τις συμβουλές σας...

Η μπάρα εκτόξευσης του εκτινασσόμενου καθίσματος είναι όντως στραβά κολλημένη. Ελπίζω να μη χρειαστεί να εκτιναχθεί ο χειριστής...χαχαχα. Το κόλπο με το φίλτρο δεν το ήξερα και θα το εφαρμόσω σίγουρα όταν έρθει η ώρα του - Γιώργο ευχαριστώ.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Last edit: by Δημήτρης Ζιώγας. Reason: ξέχασα να αναφέρω κάτι

F-104G Starfighter 27 Αυγ 2014 18:20 #1096

Μερικά tips λοιπόν μιας και εγώ χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά Gunze.
Αραίωση με μπλε οινόπνευμα. Και εγώ αραίωνα με IPA αλλά πλέον όχι. Στεγνώνει πιο γρήγορα και έχω την εντύπωση ότι επειδή το μπλε οινόπνευμα έχει και λίγο νέφτι μέσα αραιώνει καλύτερα και έχει καλύτερη πρόσφυση. Αν σε ανησυχεί το μπλε χρώμα, ούτε που φαίνεται διαφορά!

Μην μετράς την αραίωση. Δεν παίζει. Πάρε ένα γυάλινο ποτηράκι η βάση για ρεσό (έχει κάτι εντελώς απλές το IKEA Με 2€ τις 10) και αραίωνε εκεί. Καλό ανακάτεμα και αραίωση μέχρι όταν αφήνεις σταγόνα στο τοίχωμα να κυλάει άνετα προς τα κάτω και να αφήνει καλό ίχνος. Αν κολλάει θέλει κι' άλλο αραίωμα.

Για να οριοθετήσεις καμουφλάζ μπορείς να χρησιμοποιήσεις και blue tak αφού το φτιάξεις σε μακαρόνι. όσο πιο χρησιμοποιημένο το blue tak τόσο το καλύτερο γιατί θα έχει λιγότερη κολλητική δύναμη.
(Αν ακολουθείς ελεύθερο χέρι, αγνόησε το παραπάνω.)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 27 Αυγ 2014 21:52 #1097

Ολα σωστά τα παραπάνω όπως τα αναφέρει ο Γιώργος.
Η δική μου εκδοχή είναι διαφορετική...αλλά κα πάλι όπως έχει μάθει ο καθένας και πάνω απ όλα ,όπως τον βολεύει.
Επειδή απ όσα διάβασα ,κατάλαβα ότι βάφεις με ελεύθερο χέρι όπως κι εγώ θα σου γράψω τι παρατηρώ σε σχέση με εμένα...και πάλι εντελώς προσωπική αποψη.
Γράφεις ότι η αραίωσή σου είναι 3 μέρη ισοπροπυλική αλκοόλη και 1 μέρος χρώμα ?(δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά).
Εγώ χρησιμοποιώ 2 μέρη χρώμα και ένα αλκοόλη.
Οσο για την πίεση του αέρα είναι σιγουρα πολύ μεγάλη σε σχέση με την αραίωσή σου..εγώ την έχω στα 1.5 bar. (παίζει ανάλογα με την εταιρεία, enamel η ακρυλικό κλπ)
Αυτό όμως που επιδιώκω πάντα ,είναι να επιμένω σε όποια επιφάνεια βάφω αρκετή ώρα..μου παίρνει αρκετό χρόνο το βάψιμο ενός μοντέλου.
Αυτά εφαρμόζω και έχω μάθει και συνηθίσει να βάφω με ελεύθερο χέρι πάντα..ίσως και να είναι λάθος αλλά μου αρέσει.
Κώστας
υγ. για τη μέθοδο κόκπιτ θα γράψω κάτι γι αυτό στα τεχνικά λίαν συντόμως !!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 27 Αυγ 2014 22:23 #1098

3 προς 1 είναι υπερβολικό ακόμα και για ακρυλικό. Το μέγιστο, για κανονικό βάψιμο και όχι για εφέ, που χρειάζεται το Gunze είναι 1:1 και άντε σε ελάχιστες περιπτώσεις 1.5:1. Για αυτό το λόγο δεν μετράω ποτέ πια αλλά πάω με το μάτι και το ίχνος στο ρεσό.
Ανάλογα την επιφάνεια τώρα η πίεση μπορεί να κατέβει μέχρι και 0.8bar. Ρυθμίζεις 1.5, κάνεις δοκιμή σε μια εφημερίδα δίπλα (κατά προτίμηση πάνω σε μούρη πολιτικού) και αν σου κάνει αράχνες χαμηλώνεις μέχρι να έχεις σωστό βάψιμο. Το πότε θα το καταλάβεις.
Τα γυαλιστερά γενικά θέλουν λίγο παραπάνω πίεση, αραίωση και χέρια από τα ματ.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

F-104G Starfighter 28 Νοε 2023 17:57 #2132

RESTORED 28/11/2023

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1