Κανονικά θα άρχιζα με την ιστορία του Α320 αλλά δεν νομίζω ότι χρειάζεται. Όλοι λίγο πολύ το ξέρουμε το αεροπλάνο και επιπλέον πληροφορίες βρίσκονται εύκολα στο Internet.
Οπότε πάμε κατευθείαν στην παρουσίαση του κιτ.
Το κιτ είναι ολοκαίνουργιο και κυκλοφόρησε μόλις πριν μερικούς μήνες, τον Μάιο 2014.
Είναι ολοκαίνουργιο καλούπι της ίδιας της Zvezda και όχι κάποιο rebox. Το κουτί ακολουθεί το γνωστό πλέον μοτίβο της Zvezda με εξωτερικό κουτί με το Boxart το οποίο εσωτερικά περιέχει άλλο κλειστό κουτί με καπάκι.
Μέσα στο 2ο κουτί υπάρχουν 3 πλαίσια σε γκρι πλαστικό, ένα σε διαφανές με τα παράθυρα και το τμήμα του Cockpit, μία βάση σε 2 κομμάτια σε περίπτωση που θέλουμε να εκθέσουμε το μοντέλο σε κατάσταση πτήσης, το φυλλάδιο οδηγιών και μια μικρή καρτέλα με χαλκομανίες. Τα διαφανή και οι χαλκομανίες βρίσκονται σε χωριστό νάιλον σακουλάκι. Η Zvezda δίνει χαλκομανίες για ένα αεροπλάνο της Aeroflot΄με επιλογή από 3 διαφορετικά νηολόγια. Στην αγορά βέβαια κυκλοφορούν άπειρες χαλκομανίες για διάφορες εταιρείες, οι οποίες βέβαια είναι βασισμένες στο μοντέλο της Revell αλλά δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα προσαρμογής τους σε αυτό το μοντέλο (αν και δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω γιατί δεν έχω κάποια).
Τα διαφανή είναι αρκετά καλά και διαυγή. Περιλαμβάνουν τα παράθυρα της καμπίνας, τους προβολείς προσγείωσης, τα φώτα πλοήγησης στα φτερά και το τζάμι του cockpit μαζί με τμήμα της ατράκτου, κάτι που διευκολύνει στο στοκάρισμα και τρίψιμο χωρίς να κινδυνεύουν να χαραχτούν τα διαφανή μέρη.
Στο 1ο πλαίσιο θα βρούμε τα δύο μισά της ατράκτου, το κομμάτια για το σύστημα προσγείωσης, για το cockpit και το μπροστινό galley. Ναι, η Zvezda δίνει και τμήμα του εσωτερικού με ένα απλό αλλά όμορφο cockpit και το galley της αριστερής μπροστά εισόδου (L1 για όσους ξέρουν). Έτσι, δίνεται η δυνατότητα η συγκεκριμένη πόρτα να κολληθεί στην ανοιχτή θέση ώστε να φαίνεται (ότι φαίνεται) από αυτό το λίγο εσωτερικό. Το σύστημα προσγείωσης είναι πολύ λεπτό και φαίνεται πολύ ευαίσθητο ενώ δίνεται επιλογή για συμπιεσμένο σύστημα (στο έδαφος) ή εκτεταμένο (εν πτήση), μια πολύ ωραία κίνηση που δεν βλέπουμε συχνά από τις εταιρείες.
Στο 2ο πλαίσιο βρίσκουμε ότι αφορά τα φτερά. Για πρώτη φορά σε πολιτικό αεροπλάνο και σε αυτή την κλίμακα, δίνονται χωριστά flaps και slats τα οποία μπορούν να κολληθούν είτε στην ανεβασμένη είτε στην κατεβασμένη θέση!
Η λεπτομέρεια είναι όμορφη, χαραγμένη και όχι πολύ βαθιά.
Στο 3ο πλαίσιο υπάρχει ότι αφορά τους κινητήρες, τα οριζόντια σταθερά και το rudder.
Το κιτ περιλαμβάνει και τα δύο (2) είδη κινητήρων που "φοράει" το Α320, τους CFM56 και τους V2500, αν και στις οδηγίες για τα αεροπλάνα της Aeroflot χρησιμοποιούνται μόνο τα κομμάτια για τους CFM. Αν και δεν αναφέρεται στις οδηγίες πως συναρμολογούνται οι V2500 δεν νομίζω να έχει κανείς πρόβλημα να αναγνωρίσει τον τρόπο.
Η λεπτομέρεια είναι πολύ καλή και για τα 2 είδη κινητήρων με μεγαλύτερο βάρος (σαφώς) στους CFM καθώς χρησιμοποιούνται από περισσότερες εταιρείες συμπεριλαμβανομένης της Aeroflot που βασίζει η Zvezda -φυσικά- το κιτ της.
Το κιτ έχει κάποιες ελλείψεις που όμως δεν θα δυσκολέψουν να φτιαχτούν. Πχ, οι ανάγλυφοι τετράγωνοι σωλήνες μεταφοράς καλωδίων μπροστά από το κυρίως σύστημα προσγείωσης στα φτερά. Αυτοί φτιάχνονται εύκολα όμως με λίγο φύλλο πλαστικού.
Ένα μειονέκτημα του κιτ είναι οι οδηγίες οι οποίες είναι στο κλασικό μοτίβο της Zvezda και δεν είναι πολύ ξεκάθαρες σε μερικά σημεία.
Συνοψίζοντας, είναι ένα κιτ που θέτει νέα δεδομένα και standards στα πολιτικά αεροπλάνα σε αυτή την κλίμακα (εσωτερικό, χωριστά flaps/slats, εκτεταμένα σκέλη κλπ) και ελπίζω να δούμε και άλλες τέτοιες κυκλοφορίες και να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες στο ίδιο μοτίβο.
Προσωπικά θα έβαζα μια βαθμολογία 95% με 5% να χάνεται από τις οδηγίες και τις χαλκομανίες.
Highly recommended!